پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد

پخش آهنگ های شما در رسانه آی آر مدیا

09100405052
سامانه پیامک نوآوران

آی آر مدیاسخنرانی کوتاه مذهبی،چگونه می میریم؟

سخنرانی مذهبی درباره مردن

خداوند مرحوم آیت الله حاج آقا تقی قمی را رحمت کند .

یک عمر فقاحت کرد سن بالایی هم داشت آخرین بار بعنوان آخرین زیارت مشرف به کربلاء شد

در کربلاء سکته کرد و در همان جا به خاک سپرده شد .

دانلود سخنرانی درباره مردن از حاج آقا علی پناه با کیفیت اصلی لینک مستقیم و متن سخنرانی توسط سایت آی آر مدیا ♫

سخنرانی مذهبی درباره مردن

 

متن سخنرانی چگونه می میریم؟

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

خداوند مرحوم آیت الله حاج آقا تقی قمی را رحمت کند . یک عمر فقاحت کرد سن بالایی هم داشت آخرین بار بعنوان آخرین زیارت مشرف به کربلاء شد در کربلاء سکته کرد و در همان جا به خاک سپرده شد . فردی در منزل خود سکته می کند و در دستشویی به درون نجاسات می افتد بین این مردن و آن مردن تفاوت هایی زیادی دارد . بعضی از مردن ها سر قفلی دارد .

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

خوب مردن یک راه دارد و آن خوب زندگی کردن است یعنی آن طور که خدا و پیغمبر خواسته اند مشق کنیم بعد ما هم می شویم حضرت آیت الله عظما سید محمد حجت که از مراجعه ثلاثه بود پسرش می گوید : لحضات آخر عمر پدرم رسید . خادم ایشان یک سینی چایی چرخاند پدرم یک دانه چایی برداشت و یک نگاهی اندخت گفت : نه این را هم نمی خواهم بخورم بعد از داخل عمامه اش تربت امام حسین علیه السلام در آورد و کمی خورد و گریه کرد گفت : الحمد الله ، این آخرین چیزی است که خدا از دنیا روزی من قرار داده است .

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

چقد خوب است که این دعاء : الهی پروردگارا ربّا سیّدا آخرین ذکری که ما در این دنیا می گویم ( صلی الله علیک یا ابا عبدالله ) باشد . الهی آخرین عملی که قبل از قبض روح در نامه ی عمل ما ثبت می شود گریه بر مظلومیت امام حسین علیه السلام باشد .

در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم

به دان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم .

الصبا ی قیامت که سر زخاک برآرم به جستجوی تو خیزم به گفتگوی تو باشم

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

یا حسین علیه السلام آقا جان ….. نکند جوری بمیریم که جلوی مادرت حضرت زهرا سلام الله علیها سرافکنده باشیم . حسین جانم تو بیا منت بزار از آقایی تو دور نیست من رسول ترک نیستم که در را نگاه بکنم و آقام گلدی و بیفتم من قدم به این حرف ها نمی خورد . تو آقایی هستی که سر حرّ را به دامن گرفتی . آقا جان می شود منت بگذاری و آن لحضه ی که من را رو به قبله می کنند بگوید :

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

حتی دکمه ها ی روی پیراهن ش را هم باز کنید سینه اش سنگین شده زن و بچه قطع امید می کنند جزء و فزء می کنند تو بیایی ؟ در آن لحضه فقط تو به درد م می خوری . نه زن و بچه و رفیق و دیگر هیچ چیز به کارم نمی آید . یا ابا عبد الله یا ابا عبدالله …. می گوید یک مرتبه حال پدرم بد شد بلند شدم بروم سراغ طبیب مچ دستم را گرفت گفت : کجا می روی ؟ گفتم : آقا جان حالتان بد است نمی توانم بنشینم و نگاه کنم !! فرمود :

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

بابا دیگر طبیب هم نمی تواند کاری بکند پیمانه پرشده است باید بروم گفتم : حداقل استخاره کنید شاید خوب آمد بروم استخاره کرد با اینکه حالش بد بود این آیه آمد : …. یعنی دارند دعوتت می کنند دعوت را اجابت کن

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

سلام خدا برآن پیر سفر کرده ی ما حضرت امام (ره) که این همه خوشگل زندگی کرد که جرعت کرد آخر کار در وصیت نامه اش بنویسد با دلی آرام و قلبی مطمعن دارم از این دنیا می روم.

Rate this post
  • سخنرانی

نظرات کاربران

0 نظر

نظر شما پس از بررسی و تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد... هورااا هنوز نظری ثبت نشده ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !